Prodlužování platnosti průkazů
Vzhledem k tomu, že pro školní rok 2023/2024 došlo ke změně designu průkazů Alive na průkazy AliveID, nelze původním průkazům Alive Zaměstnanec a Student prodloužit platnost a objednat revalidační známku.
V tuto chvíli je třeba objednat nový průkaz pro již existujícího držitele a do poznámky nám prosím připojte informaci, že se jedná o prodloužení průkazu, případně o duplikát.
Děkujeme za pochopení.
Pro vaše pohodlí nabízíme dvě možnosti, jak prodlužovat platnost průkazů, nazýváme je „komisní revalidace“ a „digitální revalidace“. Můžete se kdykoliv rozhodnout, která z těchto dvou variant vám lépe vyhovuje, požádat nás o změnu a my zvolenou variantu spustíme.
Komisní revalidace
Komisní revalidace spočívá v tom, že máte v systému „na skladě“ k dispozici určitý počet revalidačních známek, přičemž každému zájemci můžete prodloužit platnost průkazu ihned. V tuto chvíli již není povinné revalidační známku vydat a nalepit na průkaz, pokud o to držitel průkazu vyloženě nemá zájem. Průkaz je ihned platný v rámci mobilní aplikace.
Následující návod má dvě části: v první se dozvíte, jak si objednat dostatečný počet známek „na sklad“, ve druhé části si ukážeme, jak probíhá samotné prodloužení platnosti průkazu.
Objednání
Ještě před tím, než prodloužíte platnost průkazu, musíte mít na skladě v systému k dispozici revalidační známky, které fungují jako důkaz o prodloužené platnosti průkazu v případě vizuální verifikace. Pojďme je tedy objednat:
Nyní uvidíte krátký formulář, pomocí kterého objednáte známky.
Zvolíte správnou platnost (pokud je tato volba k dispozici), napíšete odděleně počet známek ISIC/ITIC a můžete přidat i poznámku pro GTS ALIVE.
Kolik známek objednat? Minimum je 5 známek, žádný maximální počet známek stanovený nemáme, obecně by ale neměl převýšit počet platných průkazů na škole. Nevydané známky z komise již není třeba nám na konci školního roku vracet, můžete je tedy skartovat.
Nakonec kliknete na tlačítko „Odeslat žádost“.
Tím jsou známky objednány. GTS ALIVE objednávku buď ihned schválí, nebo případně upraví množství objednaných známek dle výše uvedených instrukcí. Následně GTS ALIVE vytvoří zásilku a odešle ji. V té chvíli vám přijde e-mailová notifikace s číslem zásilky, takže můžete sledovat, kde se balíček nachází. Až vám zásilka v pořádku dorazí, přihlaste se prosím do NCDB a potvrďte její přijetí kliknutím na žluté upozornění (alternativně můžete přijetí potvrdit v sekci „Revalidační známky“). Bez potvrzení přijetí zásilky není možné s prodloužením dále pracovat.
Prodloužení
Když už máte v systému přiřazeny revalidační známky, můžete zájemcům prodloužit platnost průkazu.
Na úvodní stránce NCDB (Dashboardu) klikneme na tlačítko „Vydat revalidační známku“.
Zvolíte typ průkazu, případně v některých obdobích i platnost, a dostanete se na stránku se seznamem držitelů průkazů. Zde vyberete ty držitele, jimž chcete prodloužit platnost průkazů, a to kliknutím na zelené plus před jménem.
Nakonec na nás ještě vyskočí okénko, ve kterém můžete zvolit zaplacení některých známek (obvykle ITIC) z bonusových bodů – učiníte tak napsáním počtu zvýhodněných známek do okénka, které je na obrázku červeně zvýrazněné. Pak už jen klikněte na „OK“ a vše je hotovo.
Po zadání prodloužení do systému je průkaz ihned platný a je možné ho zobrazit v mobilní aplikaci.
Pokud má držitel průkazu zájem o fyzikou revalidační známku, doporučujeme ji ihned nalepit na kartu (nedávat jen tak do rukou).
Všechny vaše požadavky na prodloužení průkazů se postupně ukládají do jedné objednávky, která je ve stavu „Objednaná“ až do chvíle, než ji vyfakturujeme. Fakturace probíhá zhruba v měsíčních intervalech; poštou nebo e-mailem vám přijde samotná faktura.
Digitální revalidace
Digitální revalidace znamená, že přes NCDB objednáte pro konkrétní držitele prodloužení platnosti, my na základě této objednávky průkazy prodloužíme.
Pro prodloužení platnosti průkazů vytvořte novou objednávku, kde vyberete konkrétní zájemce o prodloužení průkazu.
Zvolte typ průkazu (pro jednotlivé typy průkazů objednáváme odděleně), případně v některých obdobích i platnost, a pak se vám již zobrazí seznam všech držitelů průkazů.
V seznamu vyberte zájemce o prodloužení kliknutím na zelený křížek před jménem.
Zkontrolujte, jestli všechny vybrané položky odpovídají vašemu očekávání, a pak klikněte na tlačítko „Přidat vybrané položky“.
Nyní jste na detailu rozpracované objednávky, která však ještě není odeslaná! Můžete buď přidat další položky (například přidat prodloužení učitelských průkazů), a nebo hotovou objednávku odeslat – to učiníte kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“.
Jako poslední krok na nás vyskočí okénko, ve kterém můžete posuvníkem vybrat počet známek (zvýraznění A), které potřebujete zaslat fyzicky poštou. Pokud pole necháte prázdné, dojde k prodloužení průkazů digitálně, ale známky vám již zasílat nebudeme. Platný průkaz se poté zobrazí v mobilní aplikaci (Alive App).
Zároveň můžete zvolit počet známek, které chcete uhradit z bonusových bodů (zvýraznění B) nebo přidat poznámku k objednávce pro GTS ALIVE (zvýraznění C). Nakonec klikněte na „OK“ a objednávka je odeslána.
Platnost průkazů je reálně v NCDB prodloužena ve chvíli, kdy GTS ALIVE zpracuje objednávku, poté se zobrazí platný průkaz v mobilní aplikaci.
Na základě objednávky vystavíme fakturu, kterou vám zašleme e-mailem.
Objednávání průkazů přes systém Bakaláři
Ve spolupráci se společností Bakaláři jsme připravili objednávkový modul pro objednávání nových průkazů. Toto propojení umožňuje přenos údajů, které jsou pro výrobu průkazů nezbytné, takže snižuje administrativu na minimum.
Pokud Vám v objednávkovém modulu něco nefunguje a potřebujete technickou podporu, kontaktujte přímo infolinku Bakalářů. Totéž platí i pro případ, že modul pro ISIC v Bakalářích vůbec nemáte.
Po přihlášení do programu Bakaláři přejděte do modulu Evidence, kde je možnost objednávat průkazy.
V modulu evidence máte možnost zvolit režim „žáci“, nebo „učitelé“ a následně přejděte do záložky Data.
V záložce Data zvolte možnost Průkazy ISIC. Objeví se Vám všechny možnosti, které modul nabízí.
- Objednání nových průkazů (1) umožňuje vybrání žáků, učitelů či nepedagogických pracovníků (dále jen žáci) a následné odeslání podkladů do NCDB pro objednávku.
- V případě, že byla v minulosti objednávka realizována, je třeba zvolit Anulování data objednávky (2).
- Pokud jste v předchozím kroku pomocí filtru vybrali žáky, zvolte Objednání průkazů pro předvybrané zájemce (3).
- Údaje o dříve objednaných průkazech je možné do Bakalářů stáhnout pomocí volby Import dat z portálu NCDB (4).
- Před první objednávkou prosím zvolte, která čísla čipů z průkazů chcete zpět do Bakalářů stahovat (5). Jedná se o volbu Marine/Mifare. S tímto Vám poradí Váš dodavatel čipového systému.
- V následujících letech či v případě přestupů můžete v NCDB aktualizovat názvy tříd pomocí volby Aktualizace názvu třídy (6).
Pokud jste zvolili volbu Objednávka nových průkazů, označte žáky, pro které budete průkazy objednávat. Tento výběr potvrďte tlačítkem OK.
V následujícím kroku následuje volba typu průkazu. Průkazy ISIC jsou určeny žákům středních, vyšších odborných a vysokých škol, Průkazy ISIC Školák žákům základních škol, průkazy ITIC pedagogickým pracovníkům majícím se školou pracovní smlouvu a průkazy ALIVE pro studenty (bez nároku na ISIC) a zaměstnance (bez nároku na ITIC).
V přechodném období, které trvá od 1.6. do 31.7. je umožněna možnost volby požadované platnosti průkazu. Můžete zvolit platnost pro končící školní rok (bude doručeno ve standardní době), případně také pro budoucí školní rok (bude doručeno zpravidla v přípravném týdnu na konci prázdnin). Nyní tedy zvolte požadovaný typ průkazu a platnost.
V dalším kroku je nutné zadat přihlašovací údaje. Ty jsou shodné s údaji, kterými se přihlašujete do systému NCDB.
Po stisknutní tlačítka OK uvidíte seznam všech požadavků, které jsou připraveny k odeslání.
Pokud budete pokračovat, budete dotázáni na seznam polí, které chcete odeslat do NCDB. Doporučujeme zvolit maximální variantu, protože s poskytnutím těchto údajů žáci (jejich zákonní zástupci) souhlasili při vyplňování Žádosti o vystavení průkazu. Pokud budete pokračovat, dojde k přenosu dat do NCDB.
V ideální případě by měl export proběhnout bez chyb. V případě chyb je třeba řídit se instrukcemi, případně kontaktovat podporu Bakalářů.
Po přenosu dat klikněte na uvedený odkaz a budete přesměrování do systému NCDB, kde máte možnost objednávku zkontrolovat a odeslat (ze stavu „Rozpracovaná“ se dostane do stavu „Objednaná“). Bez tohoto kroku nemůžeme začít průkazy vyrábět.
Opět budete dotázáni na Vaše přihlašovací údaje.
V přehledu objednávky vidíte seznam položek (7), celkovou cenu (8) a historii objednávky (9). Stisknutím tlačítka „Odeslat objednávku“ přejdete do posledního kroku.
V posledním kroku mají střední a vysoké školy možnost uplatnit bonusové body. Ty můžete využít tím, že posunete posuvník (10) vpravo. V souhrnu také vidíte výslednou cenu objednávky. Pokud nám potřebujete sdělit nějaké podrobnosti k objednávce, uveďte je do části Poznámka (11). Tlačítkem OK dojde k odeslání objednávky a můžeme ji začít zpracovávat.
Bakaláři - Objednávka průkazů ISIC Školák po skončení jejich pětileté platnosti
Blíží se konec pětileté platnosti průkazů ISIC Školák u vás ve škole? Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, jak objednávku provést pomocí systému Bakaláři.
Než vytvoříte objednávku nových průkazů je však potřeba hromadně anulovat datum objednávky, aby vám systém vytvoření nové objednávky pro tyto žáky povolil.
V Evidenci zvolte možnost „Filtry“
Poté vyberte možnost „Logický filtr – jednoduchý tvůrce“
Otevře se okno, kde je v poli „Položka – výraz“ potřeba vybrat možnost „ISIC_Plat“ a do hodnoty zadat počátek platnosti průkazů, které nyní končí – Pro školní rok 2023/2024 se jedná o platnost 09/2018.
Filtr potvrdíte tlačítkem „OK“.
Nyní otevřete záložku „Data“ -> „Průkazy ISIC“ -> „Anulování data objednávky“. Anulaci potvrďte tlačítkem „OK“.
Anulování data objednávky se provede u žáků, kteří měli průkaz vystavený s platností od 09/2018.
Po anulaci data objednávky otevřete opět záložku „Data“ a pokračujte v objednávce nových průkazů tak, jak jste zvyklí.
Anulování data objednávky nemá na platnost původního průkazu žádný vliv. U žáků, kterým nebudete objednávat nový průkaz, se anulací nezruší původní průkaz. Tato operace může proběhnout paušálně všem z 09/2018.
Objednávání průkazů přes systém Škola OnLine
Ve spolupráci se společností Škola OnLine jsme připravili modul pro objednávání nových průkazů. Toto propojení umožňuje přenos údajů, které jsou pro výrobu průkazů nezbytné, takže snižuje administrativu na minimum.
Pokud Vám v objednávkovém modulu něco nefunguje a potřebujete technickou podporu, kontaktujte prosím přímo infolinku Školy OnLine.
Krok, který musíte učinit před zahájením samotné objednávky je volba školního roku a z toho vyplývající platnost průkazů.
Po kliknutí na aktuálně vybraný školní rok (1) se Vám zobrazí možnost volby jiného školního roku (2).
V přechodném období, které trvá od 1.6. do 31.7. je umožněna možnost volby požadované platnosti průkazu. Můžete zvolit platnost pro končící školní rok (průkazy budou doručeny ve standardní době), případně také pro nastávající školní rok (průkazy budou doručeny zpravidla v přípravném týdnu na konci prázdnin).
První část zpracování objednávky probíhá v menu Výstupy – Export dat – Objednání průkazů ISIC, ITIC a ALIVE:
- V prvním kroku je nutné zvolit druh průkazu:
- průkazy ISIC jsou určeny žákům středních, vyšších odborných a vysokých škol
- průkazy ISIC Školák žákům základních škol
- průkazy ITIC pedagogickým pracovníkům
- průkazy „ALIVE student“ pro studenty kombinovaného a dálkového studia
- průkazy „ALIVE zaměstnanec“ pro nepedagogické zaměstnance školy
Po nastavení druhu průkazů stiskneme tlačítko „Další“:
Následně máme možnost omezit výběr ještě na konkrétní třídu (pokud jsme zvolili některý ze studentských průkazů). Pomocí zaškrtávacích políček pak označíme konkrétní osoby, kterým chceme průkaz objednat:
Také je možné kliknout na slovo „Vybrat“ v záhlaví sloupce se zaškrtávacími políčky, čímž označíme všechny zobrazené osoby.
Poté opět klikneme na tlačítko „Další“ a dostaneme se na přehledovou tabulku:
Zde buď zjistíme nedostatek ve výběru osob pro objednání karet, který můžeme odstranit pomocí tlačítka „Opravit výběr osob“, nebo prostřednictvím tlačítka „Další“ výběr potvrdíme a postoupíme na závěrečnou stránku objednávky. Na ní je třeba zadat přihlašovací údaje do systému NCDB společnosti GTS ALIVE.
Po zadání přihlašovacích údajů si v menu vlevo vyhledáme možnost Objednávky a pod ní Seznam objednávek. Dostaneme se na soupis objednávek, kde si najdeme námi zadanou objednávku a klikneme na ni:
Zde se nám zobrazí přehledná stránka se seznamem importovaných osob, kde můžeme dále upravovat údaje, např. doplnit fotografie. V přehledu objednávky vidíte seznam položek (7), celkovou cenu (8) a historii objednávky (9). Stisknutím tlačítka „Odeslat objednávku“ přejdete do posledního kroku.
V posledním kroku mají střední a vysoké školy možnost uplatnit bonusové body. Ty můžete využít tím, že posunete posuvník (10) vpravo. V souhrnu také vidíte výslednou cenu objednávky. Pokud nám potřebujete sdělit nějaké podrobnosti k objednávce, uveďte je do části Poznámka (11). Tlačítkem OK dojde k odeslání objednávky a můžeme ji začít zpracovávat. dojde k odeslání objednávky a můžeme ji začít zpracovávat.
Objednávka přes IS Edookit
1. Po přihlášení do systému Edookit je třeba vyplnit přístupové údaje, které slouží k Vašemu přihlášení do NCDB. Pole „Povolit NCDB (ISIC)“ ponechejte také zatržené. V agendě Nastavení vyberete Organizace a Nastavení NCDB. Přístupové údaje jsou shodné s přístupy do NCDB.
2. Objednávku vytvoříte kliknutím na ikonu + v rozhraní Lidé – objednávky ISIC a vyplníte název této objednávky, např. Objednávka 1.9.2019. Kliknete na Uložit.
3. Po uložení se objeví další sekce, ve které již budete vybírat přímo osoby, kterým bude průkaz objednán. Kliknete opět na ikonu + a vyberete osoby, kterým průkaz objednáte. Pokud chcete hledání více specifikovat, omezte vyhledávání dle filtrů v záhlaví tabulky. Pokud chcete vybírat např. pouze studenty z jedné třídy, vyberte příslušnou třídu ve filtru Skupina.
Pokud budete chtít vybrat všechny vyfiltrované osoby, klikněte na modré pole Vybrat vyfiltrované. Pokud chcete vybírat pouze některé osoby, zatrhněte zaškrtávací pole před jejich jménem a potvrďte tlačítkem Vybrat v modrém kolečku Volby nebo v záhlaví tabulky.
4. V dalším kroku již vybíráte typ průkazu a jeho počáteční platnost. Pokud má některá z osob již platný průkaz, systém na to upozorní.
5. Jakmile vyberete osoby, pro které se budou průkazy objednávat a zkontrolujete všechny potřebné údaje, je možné objednávku odeslat.
6. Pokud tlačítko Odeslat do NCDB nevidíte, je možné, že nemáte NCDB přístup povolen nebo nejsou vyplněny potřebné přihlašovací údaje. Zkontrolujte si přístupové údaje dle úvodního bodu Vyplnění přístupových údajů.
7. Po přenosu dat klikněte na uvedený odkaz a budete přesměrování do systému NCDB, kde máte možnost objednávku zkontrolovat a odeslat (ze stavu „Rozpracovaná“ se dostane do stavu „Objednaná“). Znovu se přihlásíte do NCDB.
8. V přehledu objednávky vidíte seznam položek (7), celkovou cenu (8) a historii objednávky (9). Stisknutím tlačítka „Odeslat objednávku“ přejdete do posledního kroku. Tlačítkem OK odešlete objednávku.
9. V posledním kroku mají střední a vysoké školy možnost uplatnit bonusové body. Ty můžete využít tím, že posunete posuvník (10) vpravo. V souhrnu uvidíte výslednou cenu objednávky. Tlačítkem OK dojde k odeslání objednávky.
Objednávání pomocí importní tabulky v systému NCDB
Objednávání pomocí importní tabulky je vhodné pro objednávání většího množství požadavků v případě, že pro provedení objednávky není možné použít školní informační systém (Bakaláři a další).
Novou objednávku můžete založit kliknutím na tlačítko „Nová objednávka“ na úvodní stránce aplikace.
Předchozí objednávky naleznete, pokud v levém menu stisknete tlačítko Objednávky a přejdete na seznam objednávek
Pro objednání pomocí importní tabulky zvolte možnost „Nahrát objednávku z XLS(X) souboru“.
Pro objednání průkazů je nezbytné dodání fotografie do NCDB. Snadnou možností je import fotografií zároveň s osobními údaji držitelů. V následujícím kroku nahrajte XLSX soubor (1) a soubor ve formátu zip (2) obsahující fotografie ve formátu JPG.
Přesný název fotografie (včetně přípony) musí být uveden v příslušném sloupci XLSX tabulky (3). Vzor importní tabulky můžete získat na úvodní stránce systému NCDB. Používejte pouze povolené požadavky, jejichž seznam naleznete v nápovědě (4). Povinná pole, která musíte vyplnit, jsou barevně odlišena.
Po úspěšném importu máte možnost zkontrolovat všechny položky. V případě, že nebyly fotografie importovány hromadně pomocí zip souboru, můžete je nyní manuálně přiřadit po jedné (5). Stisknutím tlačítka „Odeslat objednávku“ se dostanete k potvrzení
V posledním kroku mají střední a vysoké školy možnost uplatnit bonusové body. Ty můžete využít tím, že posunete posuvník (6) vpravo. V souhrnu také vidíte výslednou cenu objednávky. Pokud nám potřebujete sdělit nějaké podrobnosti k objednávce, uveďte je do části Poznámka (7). Tlačítkem OK dojde k odeslání objednávky a můžeme ji začít zpracovávat.
Objednávka jednotlivých průkazů v NCDB
Novou objednávku můžete založit kliknutím na tlačítko „Nová objednávka“ na úvodní stránce aplikace.
Předchozí objednávky naleznete, pokud v levém menu stisknete tlačítko Objednávky a přejdete na seznam objednávek.
Do objednávky můžete přidávat různé položky (např. nový průkaz, prodloužení platnosti, duplikát, vrácení licence atd.). Pokud objednáváte malé množství průkazů, zvolte možnost „Objednat nový plastový průkaz“.
Dále zvolte požadovaný typ průkazu.
V přechodném období, které trvá od 1.6. do 31.7. je umožněna možnost volby požadované platnosti průkazu. Můžete zvolit platnost pro končící školní rok (průkazy budou doručeny ve standardní době), případně také pro nastávající školní rok (průkazy budou doručeny zpravidla v přípravném týdnu na konci prázdnin).
Existujícího držitele můžete vybrat v případě, že již v systému existuje. V opačném případě zvolte možnost Vytvořit nového držitele.
Při vyplňování údajů o držiteli je nezbytné vyplnit povinné údaje. To jsou: Jméno, příjmení, datum narození a fotografie. V případě vystavování průkazu ISIC Školák je dalším povinným údajem ročník žáka (ten, od kterého bude průkaz platit, což nemusí být aktuální) – ten vyplníte až v následujícím kroku. Po vyplnění potřebných údajů klikněte na Uložit.
Tímto způsobem můžete přidávat více položek (po stisknutí tlačítka Nový držitel můžete proces opakovat).
Až budete mít všechny položky vytvořeny, přidejte je do objednávky pomocí tlačítka „Přidat vybrané položky“. Seznam položek k odeslání je ve spodní části stránky.
V souhrnu objednávky můžete vidět všechny položky, které objednávka obsahuje (1) a dále její historii (2), která popisuje průběh zpracování objednávky.
Pro přidání dalších položek zvolte možnost „Přidat položky“ a pro finální odeslání „Odeslat objednávku“.
V posledním kroku mají střední a vysoké školy možnost uplatnit bonusové body. Ty můžete využít tím, že posunete posuvník (3) vpravo. V souhrnu také vidíte výslednou cenu objednávky. Pokud nám potřebujete sdělit nějaké podrobnosti k objednávce, uveďte je do části Poznámka (4). Tlačítkem OK dojde k odeslání objednávky a můžeme ji začít zpracovávat.